Tuesday, July 23, 2019

ASG: Izmi Puji Alet Walaupun Gagal Capai Sasaran



Chef-De-Mission (CDM), Izmi Ismail, tetap bangga dengan kontinjen Malaysia walaupun gagal mencapai sasaran 24 pingat emas dalam Sukan Sekolah-Sekolah ASEAN (ASG) 2019 di Semarang, Indonesia.

Kesungguhan atlet di pentas ASG edisi ke-19 selaku juara bertahan keseluruhan harus diberikan pujian walaupun gagal mencapai sasaran 24 emas.

Atlet negara bermula dengan perjalanan yang berliku apabila tiba di Semarang hanya beberapa jam sebelum bermulanya perlawanan, namun masih berjaya menyumbang 78 pingat.

Izmi juga berbangga dengan semangat dan disiplin yang ditunjukkan kontinjen negara bagi mempertahankan status juara keseluruhan.

"Sepanjang pemantauan saya di sini, saya lihat mereka bersungguh-sungguh. Kami perlukan latihan dan pendedahan yang banyak," katanya.

"Untuk edisi kali ini, kami mempersiapkan diri selama seminggu. Dalam tempoh itu, banyak pertandingan kami adakan dan saya rasa itu salah satu cara untuk memberi keyakinan kepada atlet semasa bertanding. Saya juga lihat mereka menerima tekanan yang cukup hebat."

Berdasarkan sasaran itu, skuad olahraga negara menjadi taruhan terbesar untuk meraih pingat emas terbanyak, namun pasukan renang yang lebih menyinar apabila mengutip emas terbanyak dengan 11.


Stadium Astro

No comments:

Post a Comment